Onderzoeksite
Image default
Internet marketing

Beste voorbeelden van contentmarketing

online marketing services

De Covid-19-pandemie heeft veel merken in een moeilijke positie gebracht. Een groot aantal klanten beperkt hun reizen en / of kampt met financiële moeilijkheden, en een effectieve interactie tussen bedrijven en consumenten vereiste nieuwe benaderingen.

Om binnen het nieuwe paradigma relaties met shoppers te onderhouden en op te bouwen, hebben veel merken hun investeringen in contentmarketing verhoogd.

Hier zijn vier voorbeelden van hoe merken tijdens de Covid-19-crisis een kans vonden om contentmarketing en daarmee de klantrelaties te versterken:

DoubleTree Hotel

De Amerikaanse hotelketen DoubleTree, eigendom van Hilton, staat bekend om zijn chocoladekoekjes die bij het inchecken worden geserveerd. Het recept was lange tijd een bedrijfsgeheim en koekjesliefhebbers die ervan droomden het dessert thuis te herhalen, werden gedwongen om niet-officiële copycat-recepten te gebruiken. Maar buitengewone tijden vereisen buitengewone maatregelen, dus besloot DoubleTree om hun chocoladekoekjesrecept aan de wereld te onthullen.

“Ik weet dat dit voor iedereen een verontrustende tijd is”, zegt Sean Makatir, Senior Vice President van DoubleTree. “Warme chocoladekoekjes lossen misschien niet alle problemen op, maar ze kunnen wel een beetje troost en geluk bieden.”

De video met het recept is bijna 750.000 keer bekeken. Fans van koekjes en hotelketens over de hele wereld plaatsten foto’s en video’s van de resulterende lekkernij op sociale netwerken, die ze bakten volgens video-instructies, en online en offline media berichtten over dit nieuws.

De warme reactie is een zeer goed resultaat voor de hotelketen, vooral in een tijd waarin de toeristenindustrie bijna volledig werd stilgelegd en de grootste verliezen leed tijdens de pandemie. Hierdoor kon DoubleTree contact houden met fans van het bedrijf in een tijd dat ze niet aan hotels dachten en niet konden reizen.

Nike

Het internationale schoenen- en sportkledingbedrijf Nike heeft tijdelijk zijn winkels gesloten in belangrijke markten, waaronder de Verenigde Staten, West-Europa, Canada en Australië. Contentmarketing is het belangrijkste hulpmiddel geworden voor interactie met klanten. Nike sloot vorige maand een gratis abonnement op zijn eigen Nike Training Club-app, die streaming workouts, trainingsprogramma’s en deskundig advies biedt. Het bedrijf begon ook meer inhoud te uploaden naar zijn Nike en Nike Running Club-apps en de blog van de website, met behulp van speciaal ontworpen podcasts en communitykanalen om de miljoenen geïsoleerde consumenten te helpen die thuis fit probeerden te blijven. Om de content te promoten heeft Nike een Play for the World-marketingcampagne ontwikkeld waarin gesponsorde atleten laten zien hoe ze fit blijven tijdens de pandemie.

NuFace

NuFace is een schoonheidsmerk dat een apparaat voor gezichtsverzorging heeft gelanceerd. Tijdens de Covid-19-crisis zag NuFace een sterke stijging van de verkoop doordat consumenten, terwijl ze zelf geïsoleerd waren, meer geïnteresseerd raakten in gezichtsbehandelingen thuis. Om zich aan te passen aan de coronavirusomgeving, verving het bedrijf de thuisoproepdienst die het eerder had gebruikt door virtuele oproepen bij Zoom of FaceTime. Deze oproepen zijn gericht aan partners en merkbeïnvloeders en bevatten tutorials geschreven door NuFace-oprichter en CEO Tara Peterson. Het bedrijf heeft ook de hoeveelheid inhoud die het voor Instagram maakt, verdubbeld. Weergaven op Stories stegen met 30%, terwijl likes en reacties op posts op Instagram met 20% toenamen. In een poging om inhoud te creëren die resoneert met het publiek, ondervraagt ​​NuFace consumenten over het soort inhoud dat ze graag zouden willen zien. Het is belangrijk dat NuFace niet probeert om het product agressief te promoten in zijn materialen. In plaats daarvan, volgens Peterson, “is het op dit moment het belangrijkste voor een bedrijf om in contact te blijven met onze gemeenschap en manieren te vinden om het op te vrolijken.”

Airbnb

Airbnb heeft een online ervaring aan de site toegevoegd voor zijn zoek- en verhuurservice. Nu kun je nieuwe mensen van over de hele wereld ontmoeten, ‘wandelen’ op een boerderij met paarden in de VS, een les volgen over het vermeerderen van planten van Hilton Carter, Chinatown Londen bezoeken, luisteren naar een lezing over straatkunst en graffiti in Argentinië – en dat allemaal zonder op te staan bank. Content helpt een merk verbonden te blijven met zijn publiek. Het belangrijkste idee is dus niet alleen om NUTTIG te zijn, maar ook om altijd VERBONDEN te blijven met je publiek, en een ketting van positieve associaties met het merk onder klanten te blijven vormen, zelfs als er geen direct contact is.

Het is duidelijk dat sommige bedrijven meer mogelijkheden hebben om in contact te blijven met het publiek dan andere, maar zoals de DoubleTree-casestudy laat zien, hebben zelfs merken in de segmenten die het zwaarst door de pandemie zijn getroffen, middelen kunnen vinden om hun contentmarketing en consumentencommunicatie te versterken.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html

Gerelateerde artikelen

Linkbuild smart!

Verhuistips

Taal en online marketing