Onderzoeksite
Image default
Webdesign

Beeldschermcommunicatie in het Rijnstate ziekenhuis

Als je ergens als patiënt zit te wachten in een wachtkamer is daar meestal niet veel aan. Soms duurt het lang en zeker als je met een bepaalde klacht kampt kan het niet snel genoeg gaan dat je bij de arts naar binnen kunt. Om de wachttijd te veraangenamen maakt het Rijnstate ziekenhuis gebruik van digital signage.

Uitgebreide wachttijdmodule

De digital signage wordt toegepast door middel van grote schermen in de wachtruimtes. Deze zogenaamde wachtverzachting heeft als belangrijk onderdeel een uitgebreide wachttijdmodule. Dit houdt in dat de medewerkers van de poliklinieken op het scherm tonen of de spreekuren uitlopen en zo ja, hoe lang dit dan is. Op die manier weet je als patiënt meteen hoe lang het gaat duren voordat je aan de beurt bent.

Afwisseling met extern nieuws

Deze informatie wordt afgewisseld met externe bronnen en informatie uit databases. Op die manier ziet de persoon in de wachtkamer bijvoorbeeld ook informatie over het weer, het laatste nieuws of de vertrektijden van de bus.

Ontwikkeld door QYN

De digital signage zoals deze momenteel in het ziekenhuis bestaat is door QYN gemaakt. Er bestond reeds een systeem voordat zij zich eraan gewaagd hebben maar omdat dit door een ander bedrijf gemaakt is hebben zij de nodige aanpassingen gedaan. De digital signage is, zoals voor ieder bedrijf het geval is, op maat gemaakt voor de locatie in Arnhem maar ook de vestigingen in Zevenaar en Velp hebben wachtkamer TV.

 

Kijk voor diverse voorbeelden op de website

Digital signage wordt in diverse sectoren toegepast waaronder dus in de zorg. Op die manier worden patiënten beter en sneller betrokken bij het proces en worden de tijden dat men in de wachtkamer verblijft aangenamer gemaakt. QYN heeft voor verschillende ziekenhuizen de digital signage verzorgd. Voorbeelden hiervan vind je op hun website.